Hirdető újságok

A magyar vásárlók hozzávetőleg 2/3-a eltökélten keresi az akciós termékeket a boltok polcain, negyven százalékuk pedig az akciós szóróanyagokat is tüzetesen átböngészi az előnyös ajánlatokért.

A bevásárlási viselkedések úgy tűnik tehát, hogy megváltoztak. A hirtelen ötlettől vezérelt nagybevásárlások aránya lecsökkent, közülünk sokan odafigyelve költekezünk, és figyelmet fordítunk az ár-minőség viszonyra.

Az akcióvadászat mindezek mellett közkedvelt tevékenység anyagi helyzettől, kortól vagy társadalmi csoporttól függetlenül.

Ebből kifolyólag a kereskedelem szereplői kénytelenek a hu és az leendő vásárlókat a különböző árengedményekkel, akciókkal, árcsökkentésekkel, kuponokkal, mütyürökkel magukhoz csábítani.

Kevesebb akció. Az EU-s szabály értelmében az akciós ár tényleg csak akciós lehet: egy-egy akciós terméknél kötelező feltüntetni a korábbi árat, hogy látható legyen "honnan" következett be az árcsökkentés. A korábbi árnak pedig az elmúlt időtartományban érvényes, legalacsonyabb árnak kell lennie. A boltosok ám furfangosak, eltérő módon tupírozzák fel ajánlataikat, kerülik ki a szabályt. Új hívószavak jelennek meg szórólapokban: szuper ár, legjobb ár, top ár, árszenzáció, kitűnő ár, pont csak, pénztárcakímélő ajánlat, kiváló minőség csak ennyiért.

A digitális technika lehetőséget teremt arra, hogy az aktuális akciós ajánlatokat ne a megszokott környezetromboló papíralapú akciós szórólapok, hanem az online, akármikor, elérhető katalagógusok átfutásával ismerjük meg.

Nálunk segítségül publikáljuk az közkedvelt kereskedelmi cégek (lidl, tesco, penny, auchan, spar, interspar, aldi, dm, metro, rossmann, müller, euronics, decathlon, hervis, takko, stb.) legújabb akciós ajánlatait rejtő akciós újságjait és katalógusait.

Ha már amúgy is bevásárolunk, szeretnénk nyerni is? Összegyűjtöttük a vásárlásokhoz kapcsolódó nyereményjátékokat is, amikkel autót, vouchert vagy hasznos tárgyakat lehet megkaparintani.

Mennyire közismert, hogy az egyes áruházláncok évente milyen nagyságú forgalmat bonyolítanak az országban? Tájékoztató jelleggel egy csokorba foglaltuk az itthoni LIDL, TESCO, PENNY, SPAR, ALDI gazdasági és alkalmazottak számára vonatkozó adatait is.

Egy visszatérő kérdés, hogy az osztrákoknál, Szlovákiában vagy nálunk kerül kevesebbe bevásárolni? Valóban így van? Erre a kérdésre válaszul szolgálhatnak a külföldi (pl. Billa, Hofer) akciós szórólapok.

Köztudott, hogy a termékek árának változása (általában drágulása hatást gyakorol a kereskedő üzletek forgalmára. Úgy tűnik, hogy apénzromlás ellenére mind nagyobb mennyiségű terméket veszünk az üzletekben. Legalábbis erre utalnak a belföldi kiskereskedelem forgalmi számai. Ugyanakkor ezen a forgalmon mind kevesebb vállalkozás részesedik, mert a résztvevők mennyisége, (legfőképp a kicsiké) évek múlásával folyamatosan apad. A kisebb üzletek rolójának lehúzását eredményezve.

 

Mobil webáruházMobil webáruház
FAP adalék feltöltés (rezgéscsillapító) regenerálásFAP adalék feltöltés (rezgéscsillapító) regenerálás